دانستنی های نویسندگان (جدید)

تاريخ:بيست و هشتم مرداد 1390 ساعت 00:00   |   کد : 282   |   مشاهده: 3295

راهنماي نويسندگان مقالات دانشنامه


نویسنده گرامي 

با سلام و تشكر از مراجعه شما به سايت،‌ براي بهره‌مندي بهتر از سايت مي‌توانيد از راهنماي زير استفاده كنيد. اين راهنما براساس مراحل هشت‌گانه توليد مقالات دانشنامه به شرح زير است:

1_  فراخوان نگارش مقاله

براي اطلاع از فراخوان نگارش مقاله، بر روي واژه «فراخوان نگارش مقاله» كليك نمائيد. فراخوان نگارش مقاله دربرگيرنده متن فراخوان و پيوست‌هاي مربوطه است كه مطالعه پيوست‌ها شما را از جزئيات دانشنامه و شرايط اعلام آمادگي مطلع مي‌سازد. دسترسي به محتواي هر پيوست با كليك بر روي آن امكانپذير است.    

 

2_ اعلام آمادگی برای نگارش مقاله

اعلام آمادگي براي نگارش مقاله مستلزم انجام مراحل زير است:

الف) انتخاب مدخل مورد نظر

برای انتخاب مدخل، نخست به لینک افقی محورهای دانشنامه مراجعه و از میان مدخل های انتخاب نشده، مشخصات کامل مدخل مورد نظر خود را یاداشت نمائید.

ب) ارسال درخواست

پس از انتخاب مدخل موردنظر، مشخصات آن را به همراه رزومه خود به ایمیل استاد سرگروه که مقابل عنوان محور یا زیرمحور مربوطه آمده، ارسال نمائید.

شايان ذكر اينكه اعلام آمادگي براي نگارش مقاله محدوديت ندارد. ليكن تعداد مدخل‌هائي كه نگارش آن به يك نفر واگذار مي‌شود بر اساس بند 3 ضوابط ناظر به فرايند توليد محتواي دانشنامه ايراني برنامه درسي تعيين مي‌شود. علاوه بر اين، سقف سفارش نگارش مقاله به صورت همزمان به يك نويسنده، 5 مقاله تعيين شده است.

 

3_ اعلام نتيجه اوليه

استاد سرگروه مربوطه با تأیید رئیس شورای علمی، از بين كليه افراد متقاضي نگارش مقاله براي يك مدخل خاص، يك نفر را انتخاب و ابلاغ نگارش مقاله (و در صورت نياز، ساختار متني مقاله مذكور) توسط دبیرخانه دانشنامه براي وي ارسال مي‌شود. البته براي ساير افراد نيز ايميلي مبني بر «عدم‌امكان همكاري در اين مدخل» ارسال مي‌شود. اگر شما، فرد انتخاب شده هستيد، موافقت خود را با نگارش مقاله اعلام و چكيده خود را تهيه نمائيد.  

 

4_ نگارش و ارسال چکيده مقاله

در اين مرحله، چكيده مقاله بايستي توسط نويسنده ظرف مدت سه هفته تهيه و به صورت فايل Word برای سرگروه مربوطه ارسال شود.

 

5_ داوری چکيده مقاله

داوري چكيده برعهده سرگروه مربوطه است. نتيجه داوري نيز به يكي از سه شكل الف)تأييد چكيده، ب)نياز به اصلاح چكيده و ج)رد چكيده، به نويسنده منعكس خواهد شد. در صورت تأييد چكيده ايميلي براي نويسنده ارسال مي‌شود و ايشان بايستي طي دو ماه اصل مقاله را نوشته و برای سرگروه مربوطه ارسال نمايند. در صورت نياز به اصلاح چكيده، ايميلي براي نويسنده ارسال مي‌شود و از وي خواسته مي‌شود تا چكيده را اصلاح و مجدداً برای سرگروه ارسال نمايد (اين فرصت فقط براي يك‌بار به نويسنده داده مي‌شود). اگر چكيده رد شود، ايميلي مبني بر عدم‌امكان ادامه همكاري براي نويسنده ارسال مي‌شود و سرگروه فردي را به جاي وي جايگزين می کند.

6_ نگارش و ارسال اصل مقاله

اصل مقاله بايستي طي دو ماه نوشته شده و همانند چكيده به صورت فايلWord  برای سرگروه مربوطه ارسال شود.

 

7_ داوری اصل مقاله

هر مقاله توسط دو داور ارزيابي خواهد شد و نتيجه داوري همانند چكيده به سه شكل الف)تأييد مقاله، ب)نياز به اصلاح مقاله و ج)رد مقاله،  توسط سرگروه مربوطه به نويسنده منعكس خواهد شد. در صورت تأييد مقاله، ايميلي براي نويسنده ارسال و از زحمات وي تشكر مي‌شود. در صورت نياز به اصلاح مقاله، ايميلي براي نويسنده ارسال مي‌شود و از وي خواسته مي‌شود تا مقاله را اصلاح و مجدداً برای سرگروه ارسال نمايد (اين فرصت تا دو ‌بار به نويسنده داده مي‌شود). اگر مقاله رد شود، ايميلي مبني بر عدم‌امكان ادامه همكاري براي نويسنده ارسال مي‌شود و سرگروه فردي را به جاي وي جايگزين مي‌كند.

 

8_ اعلام نتيجه نهايي

با تأييد نهايي مقاله، نتيجه نهايي مربوط به مدخل موردنظر اعلام شده و متن مقاله جهت استفاده علاقمندان در سايت قرارداده خواهد شد.



نکته مهم: مقالات دانشنامه در پایان فرایند تولید دانشنامه توسط تیم منتخب شورای علمی ويراستاري علمي خواهد شد. ممکن است بر این اساس از سرگروه و نویسنده اقدامات تصحیحی یا تکمیلی محدودی درخواست شود.

 

http://www.daneshnamehicsa.ir/news//282
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان