رشته دانشگاهی دانشنامه‌نگاری تاسیس می‌شود

تاريخ:نوزدهم آذر 1390 ساعت 00:00   |   کد : 569   |   مشاهده: 6573

به نقل از خبرگزاری مهر:

رئیس بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران از پذیرش دانشجوی رشته تحصیلی دانشنامه‌نگاری توسط این بنیاد در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.

منوچهر اکبری رئیس بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری مجوز کلی تاسیس این رشته دانشگاهی را به ما داده است و موافقت‌نامه پذیرش دانشجو را نیز با ما امضاء کرده‌اند که بر اساس آن برای نخستین بار در کشور به تربیت دانشجو در حوزه دانشنامه نگاری بپردازیم.

وی ادامه داد: البته قرار نیست تعداد زیادی دانشجو در این حوزه تربیت شود؛ چون در آینده با مشکل اشتغال آنها نیز روبرو خواهیم بود. برنامه ما تربیت سالانه 5 نفر در این حوزه است.

اکبری افزود: پذیرش قطعی و پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی آینده منوط به صدور مجوز قطعی وزارت علوم و نیز انتقال دفتر بنیاد به ساختمان جدید است. در حال حاضر اما دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر نیز برای ایجاد این دوره‌ها به ما اعلام آمادگی کرده است.

رئیس پیشین دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به تدوین دانشنامه خلیج فارس در این مرکز گفت: حدود 80 درصد از مقالات دانشنامه خلیج فارس به دست ما رسیده است و به نظرم تا پایان امسال این دانشنامه را در 2500 صفحه تدوین و منتشر کنیم.

اکبری همچنین از کندی در تدوین دانشنامه فرهنگ وقف خبر داد و گفت: دانشنامه وقف دارای مداخل زیادی است، ولی مولف وقفی در کشور کم است و تعداد اندکی هم که وجود دارند به اندازه‌ای پروژه گرفته‌اند که فرصتی برای کار جدید ندارند در کنار آن مبالغی که برای این موضوع درخواست می‌کنند، بسیار زیاد است.

وی در ادامه از تدوین دانشنامه ادبیات عرفانی خبر داد و گفت: برای نگارش این دانشنامه با برخی از مراکز علمی شهر قم تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.

اکبری افزود: دانشنامه آزادگان نیز با همکاری ستاد امور آزادگان در دست تولید است و در حال حاضر مشغول استخراج سرفصل‌های آن هستیم. همچنین به تازگی با سازمان بسیج مستضعفین برای تالیف دانشنامه بسیج تفاهم‌نامه بسته‌ایم.

رئیس بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران همچنین با اشاره به انتشار جلد دوم و سوم دانشنامه تریخ پزشکی گفت: با پایان تدوین دانشنامه ریاضی، در حال حاضر جلد نخست این دانشنامه منتشر شده و جلد دوم آن نیز آخرین مراحل انتشارش را طی می‌کند. همچنین با مصوبه دولت دانشنامه اقتصاد نیز در دست تدوین و تولید قرار گرفته است و بودجه خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین جلسات هیات علمی دانش‌نامه مشاغل خانگی نیز دائما در حال برگزاری است واخیرا نیز آخرین مدخل‌های آن مصوب شد.

 

http://www.daneshnamehicsa.ir/News//569
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان