محور 10: تاریخ
1-3-10- نهضت پیشرفت گرایی (دکتر مرجان کیان) 5-3-10- نهضت حرفه گرایی ( دکتر سعید صفایی موحد) 10-3-6- نهضت نومفهوم گرائی
( دکتر مصطفی قادری)
10-3-7- نهضت بازگشت به پایه ها ( دکتر فریدون شریفیان)
0-4-1- تاریخ آموزش برنامه ریزی درسی در جهان (دکتر مصطفی قادری) 4-6-10- آثار ماندگار: کتاب هیلدا تابا ( دکتر سعید صفایی موحد) 10-5-1-2-سیر تحول منابع علمی مکتوب حوزه برنامه درسی در دهه اول قرن بیستم (دکتر نامدار ابراهیمی) 4-1-5-10 - سیر تحول منابع - دهه سوم قرن 20
( دکتر فاطمه پرسته)
10-5-1-5- سیر تحول منابع مکتوب- دهه چهارم قرن20 (دکتر جمال سلیمی)
10-5-1-7-سیر تحول منابع- دهه ششم قرن 20 (دکتر مریم کیان)
0-5-1-9- سیر تحول منابع علمی مکتوب برنامه درسی - دهه هشتم قرن بیستم (79-1970) (دکتر سعید مذبوحی)
10- 6-2- آثار ماندگار: اصول اساسی برنامه درسی و آموزش / اثر رآلف تایلر (دکتر رحمت اله خسروی)
10-6-3- آثار ماندگار: کتاب فرانکلین بابیت (دکتر فریدون شریفیان)
10-6-5- آثار ماندگار: دموکراسی و تعلیم و تربیت: اثر جان دیوئی (سمیه رام)
10-6-8 آثار ماندگار: ایدئولوژی و برنامه درسی (اثر مایکل اپل) (دکتر رمضان برخورداری)
10-6-9- آثار ماندگار: مکاني به نام مدرسه (اثر جان گودلد) (دکتر علی نوری)
10-6-11آثار ماندگار: اهداف تعلیم و تربیت اثر آلفرد نورث وایتهد (دکتر محمود تلخابی)
10-6-12- معرفی کتاب آموزش ستمدیدگان: اثر ماندگار پائولو فریره ((فاطمه زهرا احمدی) 3-1-7-10- رخدادهای اثر گذار - دهه دوم قرن 20 (دکتر سیمین بازرگان)
10-7-1-4-رخدادهای اثرگذار- دهه سوم قرن 20 (دکتر فاطمه پرسته)
10-7-1-5-رخدادهای اثرگذار- دهه چهارم قرن 20- (39-1930) (دکتر جمال سلیمی) 9-1-7-10- رخدادهای اثر گذار - دهه هشتم قرن 20 (دکتر سعید مذبوحی) 10-7-1-7- رخداد دهای اثرگذار در عرصه برنامه درسی در آستانه نیمه دوم قرن بیستم میلادی (دکتر مریم کیان)